pomocPoznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Diagności

Konsultacje

Płatności

Diagności

  • Kto to jest diagnosta laboratoryjny?

    Diagnosta laboratoryjny to osoba spełniająca formalne kwalifikacje do pracy w medycznym laboratorium diagnostycznym oraz wpisana na Listę Diagnostów Laboratoryjnych, prowadzoną przez Krajową Izbę Diagnostów Laboratoryjnych. Zawód reguluje ustawa z dnia 27 lipca 2001 r. o diagnostyce laboratoryjnej (Dz. U. z 2016 r. poz. 2245). Diagnostą laboratoryjnym może zostać osoba, która uzyskała tytuł magistra na kierunku analityka medyczna, bądź osoba posiadająca wyższe wykształcenie i tytuł magistra lub równorzędny w biologii, medycyny lub medycyny weterynaryjnej oraz odbyła kształcenie podyplomowe na kierunku analityka medyczna lub posiada tytuł specjalisty w dziedzinie analityki klinicznej, diagnostyki laboratoryjnej, mikrobiologii lub toksykologii. Wykonuje badania diagnostyczne z zakresu chemii klinicznej, analityki ogólnej, hematologii, serologii, immunologii i bakteriologii za pomocą specjalistycznych metod i aparatury laboratoryjnej, bądź nadzoruje wykonanie tych badań. Ze względu na swoją dużą wiedzę na temat badań laboratoryjnych Diagnosta Laboratoryjny doskonale rozumie i potrafi interpretować wyniki badań oraz doradzać rozszerzenie ich zakresu dla lepszego wykrycia chorób. Może on także przeprowadzać wywiad medyczny oraz skierować do lekarza specjalisty, bez konieczności udawania się do lekarza pierwszego kontaktu.

  • Czym jest konsylium Lekarsko – Diagnostyczne?

    Konsylium lekarsko-diagnostyczne to zespół złożony z doświadczonych diagnostów laboratoryjnych oraz lekarzy różnych specjalizacji. Dzięki ich połączonej wiedzy jesteśmy w stanie w jeszcze skuteczniejszy sposób oceniać wyniki badań oraz analizować przebieg choroby naszych pacjentów. W tym momencie na rynku istnieje około 3000 różnych testów laboratoryjnych, dlatego lekarzom ciężko jest być na bieżąco ze wszystkimi. Diagności Laboratoryjni zgłębiają wiedzę o nowych badaniach i doradzają ich wykonanie lekarzom w procesie diagnostycznym. Często dzięki lepszemu dopasowaniu badań lub rozszerzeniu ich pakietu lekarz może skuteczniej ocenić stan zdrowia pacjenta oraz wykryć rzadziej spotykane choroby.

  • Skąd mam wiedzieć, że lekarze i diagności konsultujący badania na platformie HouseMed mają wysokie kompetencje?

    HouseMed to platforma, która zrzesza jedynie doświadczony personel medyczny, czyli osoby, które pracowały w sektorze ochrony zdrowia w Polsce minimum 10 lat. Ponadto ciągle dbamy o rozwój naszych pracowników i o przepływ wiedzy pomiędzy lekarzami i diagnostami laboratoryjnymi. Ponadto sprawdzamy uprawnienia każdego lekarza w izbie lekarskiej oraz każdego diagnosty laboratoryjnego w KIDLu, oraz opinie na jego temat wśród innych specjalistów i pacjentów. Ponadto nasza platforma umożliwia ocenę przebytej konsultacji i konkretnego specjalisty, dzięki czemu możemy nieustannie poprawiać jakość świadczonych usług i kontrolować pracę lekarzy i diagnostów zrzeszonych na naszej platformie.

  • Ile trwa konsultacja z diagnostą?

    To zależy od wybranego trybu konsultacji. Przy trybie „Konsultacja Szybka” rozmowa trwa około 15 minut. Przy wyborze „Konsultacji Pełnej” użytkownik ma dostęp do czatu jak i do jednej 15 minutowej rozmowy telefonicznej. Rozmowa na czacie nie ma ograniczeń co do ilości wysłanych słów i może być zakończona zarówno przez użytkownika jak i przez diagnostę po zakończeniu rozmowy.

  • Czy jest możliwość konsultacji z konkretnym lekarzem lub diagnostą?

    Możliwość wybranie konkretnego diagnosty lub lekarza jest możliwa, ale tylko w trybie „Konsultacji Pełnej”. Co więcej po wyborze konkretnego specjalisty czas oczekiwania może być dłuższy, ale nie przekroczy 48h.

Konsultacje

  • Jak przeprowadzić konsultację z diagnostą/lekarzem?

    W systemie istnieją dwa tryby konsultacji: Konsultacja Pełna z dostępem do Panelu Pacjenta oraz Konsultacja Szybka. Aby się skonsultować wybierz tryb konsultacji na stronie głównej, a następnie postępuj według wskazówek.

  • Jaki jest czas oczekiwania na kontakt od diagnosty?

    Staramy się odpowiadać na pytania jak najszybciej co umożliwiają diagności i lekarze dyżurni. Natomiast przy dużej ilości konsultacji czas oczekiwania może wynieść maksymalnie 4h. Ta sytuacja zmienia się jedynie jeżeli osoba wybierze konkretnego specjalistę, ponieważ wtedy maksymalny czas oczekiwania wydłuża się do 48h.

  • Jakie sytuacje można konsultować na platformie HouseMed?

    Platforma HouseMed została stworzona z myślą o konsultacji wszystkich badań laboratoryjnych, które są nieodłączną częścią diagnostyki chorób. Dzięki połączeniu wiedzy diagnostów laboratoryjnych oraz lekarzy jesteśmy w stanie na podstawie wywiadu medycznego skutecznie doradzić jakie testy wykonać oraz skonsultować wyniki badań laboratoryjnych (zarówno podstawowych, specjalistycznych i genetycznych).

  • Jak wgrać wyniki badań do systemu?

    Wgrać wyniki do systemu mogą osoby, które wybrały tryb „Pełnej Konsultacji”. Mogą to zrobić po zalogowaniu się do swojego Panelu Pacjenta w oknie Nowej Konsultacji. Wyniki do systemu wgrywa się z komputera (dostępne rozszerzenia to xls, doc, pdf, jpg). Maksymalny rozmiar wgrywanego pliku nie może przekraczać 10 MB.

  • Co zawiera konsultacja diagnostyczna?

    Konsultacja diagnostyczna to spersonalizowana porada, dlatego jest dostosowana do potrzeb pacjenta. Nasz diagnosta udzieli odpowiedzi na pytania, doradzi badania laboratoryjne, skomentuje ich wynik oraz skieruje do lekarza specjalisty zajmującego się danymi problemami zdrowotnymi.

  • Skąd mam wiedzieć, że diagnosta odpisał mi już w systemie?

    W trybie „Pełnej Konsultacji” jest możliwość rozmowy na czacie z diagnostą. W takiej sytuacji po wysłaniu zapytania i opłaceniu konsultacji czekamy na odpowiedź maksymalnie 4h, ale często zdarza się że dyżurujący diagnosta odpowie na nasze zapytanie szybciej. Wtedy otrzymamy o tym informację na podany adres email, z którego bezpośrednio będziemy mogli przejść do naszej konsultacji.

  • Na czym polega czat z diagnostą?

    Czat z diagnostą polega na rozmowie przy użyciu komputera lub urządzeń mobilnych (smartfonów) na platformie telemedycznej HouseMed.

  • Jak przygotować się do konsultacji?

    Przy wyborze trybu „Konsultacji Szybkiej” najlepiej mieć wyniki badań przy sobie przynajmniej przez 4h, bo w takim czasie nastąpi kontakt z naszej strony. Przy wyborze trybu „Konsultacji Pełnej” można wgrać plik z wynikami badań do systemu lub wypisać na czacie parametry, które nie mieszczą się w normie wraz z jednostkami. Jeżeli użytkownik preferuje rozmowę telefoniczną to powinien albo najpierw udostępnić plik lub wyniki parametrów na czacie, albo mieć ze sobą wynik, żeby podyktować diagnoście parametry odbiegające od normy.

  • Czy usługa konsultacji jest dostępna tylko dla osób wykonujących badania w punktach pobrań Diagnostyki?

    Oczywiście, że nie. Usługa konsultacji badań laboratoryjnych jest dostępna dla wszystkich ludzi, którzy mają problem z doborem badań laboratoryjnych lub analizą ich wyników, zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym.

Płatności

  • Ile kosztuje jedna konsultacja?

    Koszt jednej konsultacji zależy od wybranego trybu. „Konsultacja Pełna”, która umożliwia zarówno czat jak i jedną 15 minutową rozmowę z diagnostą oraz daje dostęp do Panelu Pacjenta, gdzie zapisują się wyniki badań oraz przeprowadzone konsultacje, kosztuje 39 zł. Natomiast konsultacja szybka, czyli jednorazowa rozmowa telefoniczna z diagnostą kosztuje 29 zł.

  • Jak mogę dokonać płatności?

    Po naciśnięciu na ekranie przycisku „Opłać Konsultację” następuje przekierowanie do firmy Dotpay S.A., z siedzibą w Krakowie, 30-552 Kraków, przy ulicy Wielickiej 72. Jest to sprawdzona platforma płatnicza obsługująca wiele serwisów internetowych w Polsce. Możliwe jest też dokonanie przelewu tradycyjnego. Aby uzyskać potrzebne do przelewu dane, należy skontaktować się z obsługą serwisu pisząc na: biuro@house-med.pl

    Po dokonaniu płatności na stronie DotPay i zaksięgowaniu jej w systemie następuje przekierowanie z powrotem na platformę HouseMed i wysyłany jest email z potwierdzeniem uzyskania opłaty. Po zaksięgowaniu wpłaty przychodzi również informacja do naszych pracowników, którzy dzwonią lub odpowiadają na czacie na zadane pytania maksymalnie do 4h (za wyjątkiem wyboru przez użytkownika konkretnego specjalisty, wtedy czas odpowiedzi wydłuża się do maksymalnie 48h).

  • Co w momencie, kiedy płatność się nie udała?

    W momencie, w którym płatność nie została zaksięgowana i pojawił się o tym komunikat na ekranie należy spróbować ponownie dokonać opłaty. Jeżeli za drugim razem transakcja się nie powiodła proszę skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta pod adresem email: biuro@house-med.pl

  • Czy na usługę konsultacji mogę otrzymać fakturę VAT?

    Oczywiście tak. Prosimy tylko o wysłanie prośby o wystawienie faktury wraz z danymi pod adres biuro@house-med.pl

partner-arrow

Oficjalny partner: